PROCEDURE AANVRAAG KITTEN(S)

Wij worden op dit moment overspoeld met berichten van mensen die op zoek zijn naar een kitten. De vraag is nu veel groter dan het aanbod van kittens, simpelweg omdat het kittenseizoen pas rond mei/juni begint met een piek in juli/augustus. Wij plaatsen per jaar zo’n 250 kittens. Er komen dus echt nog wel kittens aan.

Dit jaar hebben wij de procedure voor de aanvraag van een kitten gewijzigd. Wij werken niet meer met een inschrijving via onze website en wachtlijst. In de praktijk waren wij veel tijd kwijt met het bellen van mensen op de wachtlijst die dan al lang een ander kitten hadden uitgezocht.

Veel beter vinden we het om per kitten te kijken welke mensen en woonsituatie daar het beste bij passen i.p.v. te kiezen voor mensen boven aan een wachtlijst. Wij plaatsen de kittens bijvoorkeur per twee of er moet al een kat aanwezig zijn.

Tot de leeftijd van 7 weken observeren wij de kittens om er achter te komen welk karakter ze hebben en wie uit het nest het beste samen geplaatst kunnen worden.

Vanaf 7 weken mogen kittens bezoek ontvangen. We plaatsen het profiel van het kitten dan op onze Facebooksite. Op dat moment kunt u reageren via email of pb. Wij ontvangen dan graag een omschrijving van uw woon- en werksituatie, informatie over aanwezige kinderen of huisdieren en een motivatie waarom het profiel van dit kitten u aanspreekt. Uit de reacties kiezen wij zorgvuldig de beste match. Deze mensen mogen na telefonisch contact bij het gastgezin kennismaken met het kitten. Is er een klik dan pas kan het kitten worden gereserveerd maar blijft nog bij het gastgezin. Daar leert hij de komende weken nog goed samen spelen met broers, zussen of andere huisdieren.

Wanneer het kitten en de rest van het nestje ruim 1 kg weegt (en medisch en sociaal daar aan toe is) gaan ze met z’n allen naar de dierenarts voor een uitgebreide controle, de 1e enting en de plaatsing van een chip. Als er geen entingreactie is geweest mag het kitten een week na het dierenartsbezoek vertrekken naar zijn nieuwe huis.

Reageren op een kitten heeft dus alleen zin als wij op Facebook hebben aangegeven dat deze op zoek is naar een nieuw huis!

Abonneer op onze nieuwsbrief